El curs s’adreça als estudiants que van acabar el curs SOGLIA o que tenen un nivell B1 i que vulguin assolir el següent nivell (B2) del Marc europeu comú de referència per a les llengües.
El progrés, en comparació amb el B1, es manifesta bàsicament mitjançant una major capacitat d’interacció adequada al context, amb una major naturalitat i fluïdesa, major capacitat per gestionar la conversa i sobretot una bona precisió tant en les eleccions lèxiques com en l’ús d’estructures formals.
En el nivell post-intermedi, l’alumne desenvolupa competències centrades en tres focus: l’eficàcia de l’argumentació, una acció més articulada en la interacció social i un nou nivell de consciència lingüística, sociolingüística i pragmàtica. Més aviat articula una opinió sobre un tema d’actualitat, exposant el pros i contres de les diferents posicions; també és capaç d’interactuar amb relativa fluïdesa i espontaneïtat fins i tot en qüestions complexes, tant que la interacció amb un parlant nadiu es desenvolupa sense un esforç excessiu.
Ateses aquestes peculiaritats, s’han identificat i perseguit els macro-objectius següents en la selecció de textos així com en la preparació de les unitats:
• Ampliar i perfeccionar el vocabulari augmentant, tant en termes quantitatius com qualitatius, les àrees semàntiques de caràcter general vinculades als dominis públics i privats de nivell B1, així com enriquint el repertori de termes més específics i especialitzats de nous dominis vinculats a sectors particulars (per exemple, llengua de dret i llengua de l’art);
• Entendre gran part de la informació present en certs discursos, seguir fins i tot arguments complexos sempre que siguin familiars, entendre notícies i retransmissions de ràdio relacionades amb esdeveniments actuals, pel·lícules en llengua estàndard i textos escrits d’un cert tema de temàtica general procedents dels mitjans de comunicació – com ara articles i notícies o informes sobre temes d’actualitat en què l’autor expressa un punt de vista personal llegir textos narratius contemporanis;
• Explicar de forma articulada experiències i esdeveniments del passat, gestionant seqüències temporals complexes (per exemple, narrar la trama d’un llibre o una pel·lícula);
• Descriure situacions o personatges i exposar amb claredat i precisió diversos temes d’interès específics, inclosos els culturals (literatura, art, economia, etc.);
• Expressar clarament punts de vista que els donin suport amb explicacions i arguments adequats;